2. Každý návštevník Internetového obchodu je jeho potencionálny zákazníkom a je povinný sa pri jeho používaní riadiť platnými právnymi predpismi, konať v súlade s dobrými mravmi a týmito VOP, nepoškodzovať dobré meno Predávajúceho a práva Predávajúceho. Navštíviť Internetový obchod a uskutočniť nákup z jeho ponuky (prezentácie), je okrem Podnikateľa oprávnená iba fyzická osoba, ktorá dovŕšila 18 rokov veku. Splnenie podmienky dovŕšenia veku 18 rokov, je zákazník povinný vždy potvrdiť pred otvorením prezentácie (ponuky) Internetového obchodu kliknutím na tlačidlo „áno“; otázka na splnenie podmienky veku sa vždy zobrazí pred otvorením prezentácie (ponuky) Internetového obchodu.
Predávajúci týmto výslovne upozorňuje, že podľa § 2 ods. 1 zákona č. 219/1996 Z.z. o ochrane pred zneužívaním alkoholických nápojov a o zriaďovaní a prevádzke protialkoholických záchytných izieb v platnom znení, je ZAKÁZANÉ:
a ďalej, že podľa § 2 ods. 2 vyššie citovaného zákona, osoby maloleté do 15 rokov a osoby mladistvé do 18 rokov: a) nesmú požívať alkoholické nápoje alebo iné návykové látky, b) sú povinné podrobiť sa vyšetreniu na zistenie alkoholu podľa § 5 ods. 4 citovaného zákona alebo vyšetreniu na prítomnosť omamných látok alebo psychotropných látok podľa § 5 ods. 5 citovaného zákona, ak je dôvodné podozrenie, že požili alkoholické nápoje alebo iné návykové látky.
Kupujúci:
Je Spotrebiteľ alebo Podnikateľ
Spotrebiteľ:
Kupujúci – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania (ďalej len „Spotrebiteľ“)
Právne vzťahy Predávajúceho s Kupujúcim, ktorý je Spotrebiteľom, vrátane právnych vzťahov týkajúcich sa práv zo zodpovednosti za vady výslovne neupravené týmito VOP, sa riadia slovenským právnym poriadkom, najmä príslušnými ustanoveniami zák. č 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „OZ“), ako aj súvisiacimi právnymi predpismi, najmä zákonom č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch, v znení neskorších predpisov (ďalej len „ZoS“) a zákonom č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov, v znení neskorších predpisov (ďalej len „ZoZD“).
Podnikateľ:
Kupujúci – osoba, ktorá nie je Spotrebiteľom a ktorá samostatne vo vlastnom mene a na vlastnú zodpovednosť vykonáva sústavnú činnosť za účelom dosiahnutia zisku alebo na účel dosiahnutia merateľného pozitívneho sociálneho vplyvu, ak ide o hospodársku činnosť registrovaného sociálneho podniku podľa osobitného predpisu; za Podnikateľa sa považuje tiež osoba zapísaná v obchodnom registri alebo osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia alebo na základe iného oprávnenia podľa osobitných predpisov.
Ak Kupujúci uvedie v objednávke svoje identifikačné číslo (IČO), súhlasí s tým, že na účely týchto VOP a právnych vzťahov vyplývajúcich zo zmluvy uzavretej s Predávajúcim, je považovaný za Podnikateľa.
Právne vzťahy Predávajúceho s Kupujúcim – Podnikateľom, vrátane právnych vzťahov týkajúcich sa práv zo zodpovednosti za vady, výslovne neupravené týmito VOP ani zmluvou uzavretou medzi Predávajúcim a Kupujúcim – Podnikateľom, sa riadia slovenským právnym poriadkom, najmä príslušnými ustanoveniami zák. č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „ObZ“), ako aj súvisiacimi právnymi predpismi.
Tovar:
Všetky veci a služby, ktoré sú prezentované v ponukovom katalógu Internetového obchodu Predávajúceho, najmä víno (alkoholický nápoj), tovar súvisiaci s podávaním a požívaním vína ako napr poháre, stoppery, dekantačné karafy, otvárače, prístroje iFavine, Coravin a pod. a/alebo služby someliéra osobám starším ako 18 rokov.
E-mail Kupujúceho
Adresa elektronickej pošty uvedená ako e-mailová adresa Kupujúceho v zákazníckom účte Kupujúceho alebo uvedená Kupujúcim v objednávke, ak nie je registrovaným užívateľom Internetového obchodu.
4. Tieto VOP sú neoddeliteľnou súčasťou všetkých Zmlúv uzatvorených medzi Predávajúcim a Kupujúcim pri kúpe Tovaru prostredníctvom Internetového obchodu.
Pokiaľ nie je v Zmluve alebo v jej prílohách výslovne uvedené inak alebo platnosť niektorých ustanovení týchto VOP nie je Zmluvou alebo iným výslovným dojednaním medzi Predávajúcim a Kupujúcim vylúčená alebo inak modifikovaná, platia pre vzájomné vzťahy zmluvných strán tieto VOP. Odlišné dojednania v Zmluve majú prednosť pred ustanoveniami týchto VOP.
VOP ako aj Zmluvy sa uzatvárajú v slovenskom jazyku.
Predávajúci v súlade s ustanovením § 3 ods. 1 písm. n) zák. č. 102/2014 Z.z. informuje Spotrebiteľa, že sa nezaviazal dodržiavať žiaden kódex správania.
Súčasťou týchto VOP je aj: (i) reklamačný poriadok Predávajúceho vydaný v súlade so ZoS a ZoZD, ad concreto v čl. VI. týchto VOP, ktorým Predávajúci informuje Spotrebiteľov o podmienkach a spôsobe reklamácie, o postupoch uplatňovania a vybavovania reklamácii, sťažností a podnetov Spotrebiteľov vrátane informácie o tom, kde možno reklamáciu Tovaru zakúpeného v Internetovom obchode uplatniť, a (ii) právne informácie k ochrane osobných údajov fyzických osôb, ad concreto v čl. VII. týchto VOP.
Ponuka Tovaru je katalógom bežne dodávaného Tovaru prostredníctvom Internetového obchodu, kde Predávajúci Spotrebiteľovi pred uzavretím Zmluvy, resp. pred odoslaním záväznej objednávky s povinnosťou platby oznamuje hlavné vlastnosti tovaru alebo charakter služby spadajúcich pod pojem Tovar, ako aj ďalšie právnymi predpismi vyžadované skutočnosti v rozsahu primeranom použitému prostriedku komunikácie.
Prezentácia Tovaru umiestnená na stránke Internetového obchodu je informatívneho charakteru a Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu jej obsahu.
Predávajúci nezaručuje okamžitú dostupnosť všetkých Tovarov uvedených v jeho ponukovom katalógu umiestnenom na stránke Internetového obchodu.
Kupujúci realizuje objednávku Tovaru týmito spôsobmi:
Objednávku Kupujúci vytvorí vyplnením formulára na stránke Internetového obchodu. Pri vytvorení objednávky Kupujúci vyberie Tovar, o ktorý má záujem, vloží ho do košíka stlačením tlačidla s obrázkom nákupného košíka, zvolí požadované množstvo, spôsob dopravy a spôsob platby, vysloví svoj súhlas/nesúhlas so spracovaním jeho osobných údajov pre marketingové účely Predávajúceho a potvrdí, že pred odoslaním objednávky s povinnosťou platby sa riadne oboznámil s VOP Predávajúceho, ktoré sú umiestnené na stránke Internetového obchodu a sú všeobecne dostupné a že s nimi súhlasí. Kupujúci odošle objednávku Predávajúcemu kliknutím na tlačidlo „objednávka s povinnosťou platby“. Pred odoslaním objednávky s povinnosťou platby je Kupujúcemu umožnené kontrolovať a zmeniť údaje, ktoré do objednávky vložil.
Kupujúci odoslaním objednávky s povinnosťou platby potvrdzuje, že v prípade ak je fyzickou osobou, že je osobou staršou ako 18 rokov a zároveň potvrdzuje svoju vedomosť o tom, že súčasťou objednávky je povinnosť zaplatiť kúpnu cenu za objednaný Tovar.
Spotrebiteľ odoslaním objednávky Tovaru s povinnosťou platby Predávajúcemu potvrdzuje aj to, že Predávajúci si pred uzavretím Kúpnej zmluvy riadne a včas splnil svoje informačné povinnosti v zmysle ust. § 3 ods. 1 ZoZD.
Objednávku môže Kupujúci uskutočniť aj telefonicky u Predávajúceho na telefónnom čísle uvedenom v čl. I. VOP pri kontaktných údajoch Predávajúceho.
Kupujúci je povinný pri objednávke Tovaru uviesť správne a pravdivé údaje. Kupujúci berie na vedomie, že všetky údaje nevyhnutné pre uzatvorenie Zmluvy, ktoré Kupujúci uvedie pri odoslaní objednávky Tovaru, sú Predávajúcim považované za správne.
Všetky oznámenia Predávajúceho akýmkoľvek spôsobom súvisiace s objednávkou, resp. so Zmluvou, môžu byť Kupujúcemu doručované na E-mail Kupujúceho.
Na základe registrácie Kupujúceho vykonanej v Internetovom obchode, môže Kupujúci pristupovať do svojho zákazníckeho účtu, v ktorom Kupujúci ukladá svoje údaje a z ktorého môže Kupujúci rýchlo a jednoducho vytvárať objednávky Tovaru, sledovať stav svojich aktuálnych objednávok a prehľad uskutočnených objednávok. Zákaznícky účet je bezplatný a Kupujúci je oprávnený kedykoľvek ho zrušiť.
Pri registrácii zákazníckeho účtu a pri objednávaní Tovaru jeho prostredníctvom, je Kupujúci povinný uvádzať správne a pravdivé údaje, ktoré je Kupujúci pri každej zmene povinný aktualizovať. Kupujúci zodpovedá za správnosť ním vyplnených/uvedených údajov v zákazníckom účte.
Prístup k zákazníckemu účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom. Kupujúci nie je oprávnený umožniť využívanie zákazníckeho účtu tretím osobám. Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť ohľadne informácií potrebných na prístup do jeho zákazníckeho účtu. Predávajúci nenesie zodpovednosť za prípadné zneužitie zákazníckeho účtu tretími osobami.
Kupujúci berie na vedomie, že zákaznícky účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä z dôvodu nutnej údržby hardwérového a softwérového vybavenia Predávajúceho.
Predávajúci je oprávnený zrušiť zákaznícky účet aj bez predchádzajúceho upozornenia Kupujúceho, a to najmä v prípade, keď Kupujúci zákaznícky účet nevyužíva dlhšie ako šesť mesiacov alebo v prípade porušenia povinností Kupujúceho zo Zmluvy.
Predávajúci si vyhradzuje právo poskytnúť Kupujúcim používajúcim zákaznícky účet zákaznícky bonus podľa svojho uváženia, najmä v závislosti od výšky dosiahnutého obratu v určitom období.
Zmluva je uzavretá (i) doručením objednávky s povinnosťou platby zo strany Kupujúceho Predávajúcemu a (ii) jej potvrdením (akceptáciou) zo strany Predávajúceho odoslaním potvrdzujúcej správy na E-mail Kupujúceho. Okamihom potvrdenia objednávky Kupujúceho Predávajúcim, vznikajú medzi Predávajúcim a Kupujúcim vzájomné práva a povinnosti vymedzené Zmluvou a VOP. Kupujúci súhlasí s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku pri uzavretí Zmluvy a v súvislosti s tým Predávajúci poskytuje Spotrebiteľovi nasledovné informácie:
Kúpna cena každého Tovaru ponúkanom v Internetovom obchode je uvedená vrátane DPH v sadzbe podľa platných právnych predpisov. Výška kúpnej ceny je uvedená v popise konkrétneho druhu Tovaru a Kupujúci odoslaním objednávky s povinnosťou platby prejavuje svoj súhlas s výškou kúpnej ceny Tovaru.
Pri zvolení spôsobu platby na „dobierku“ Kupujúci platbu môže zrealizovať v hotovosti alebo online platobnou kartou, s odchýlkami uvedenými v čl. IV. ods. 2 písm. b) VOP. Voľbu spôsobu platby Kupujúci vykoná v procese vytvárania objednávky, pred odoslaním objednávky s povinnosťou platby Predávajúcemu.
Pri predaji Tovaru na dobierku, Predávajúci nie je povinný používať elektronickú registračnú pokladnicu alebo pokladnicu e-kasa podľa zák. č. 289/2008 Z.z. o používaní elektronickej registračnej pokladnice a o zmene a doplnení zákona SNR č. 511/1992 Zb. o správe daní a poplatkov a o zmenách v sústave územných finančných orgánov v znení neskorších predpisov. Pri zvolení spôsobu platby na „dobierku“, Kupujúci obdrží doklad o zaplatení od subjektu, ktorému platbu poskytne.
Poučenie Kupujúceho o práve odstúpiť od Zmluvy ako zmluvy uzavretej na diaľku (zmluva medzi Predávajúcim a Spotrebiteľom dohodnutá a uzavretá výlučne prostredníctvom stránky Internetového obchodu ako prostriedku diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti Predávajúceho a Spotrebiteľa)
V súlade s ust. § 7 ods. 1 ZoZD je Spotrebiteľ oprávnený aj bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je predaj tovaru do 14 dní odo dňa prevzatia Tovaru a do 14 dní odo dňa uzavretia zmluvy o poskytnutí služby. Tovar sa považuje za prevzatý Spotrebiteľom okamihom, keď Spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba s výnimkou zberného miesta/zásielkovne/prepravcu prevezme všetky časti objednaného Tovaru, alebo ak sa: a) tovary objednané Spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia Tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný, b) Tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného Tovaru.
Spotrebiteľ môže odstúpiť od Zmluvy aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od Zmluvy.
Spotrebiteľ, v súlade s ust. § 7 ods. 6 ZoZD, nemôže o.i. odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je:
Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od Zmluvy, ak nie je schopný vrátiť Predávajúcim mu dodaný Tovar neporušený; v prípade alkoholických nápojov v originálnom spotrebiteľskom balení (originálne uzavretý spotrebiteľský obal naplnený alkoholickým nápojom), bez porušenia označenia kontrolnou známkou.
Spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od Zmluvy u Predávajúceho v listinnej podobe doručenom na adresu sídla Predávajúceho uvedenú pri jeho kontaktných údajoch v čl. I. VOP alebo e-mailom zaslaným na adresu elektronickej pošty Predávajúceho: info@felixwines.sk , a to spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti, že došlo k odstúpeniu od Zmluvy. Lehota na odstúpenie od Zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od Zmluvy bolo odoslané Predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty na odstúpenie od Zmluvy. Dôkazné bremeno o riadnom a včasnom uplatnení práva na odstúpenie od Zmluvy znáša Spotrebiteľ.
Na odstúpenie od Zmluvy môže Spotrebiteľ použiť formulár, ktorý tvorí prílohu č. 1 VOP. Predávajúci doručenie formulára obsahujúcom odstúpenie od Zmluvy Spotrebiteľovi bezodkladne potvrdí na e-mailovú adresu Spotrebiteľa.
Ak Kupujúci odstúpi od Zmluvy, zrušuje sa od začiatku spolu s ňou aj každá doplnková zmluva súvisiaca so Zmluvou, od ktorej Spotrebiteľ odstúpil.
Ustanovenie o odstúpení od Zmluvy podľa tohto odseku nemožno považovať za možnosť bezplatného zapožičania Tovaru. Lehota na odstúpenie je stanovená za účelom kontroly Tovaru Spotrebiteľom v zásade v rovnakom rozsahu, v akom by to bolo možné v kamennom obchode.
Spotrebiteľ je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od Zmluvy zaslať Tovar späť alebo ho odovzdať Predávajúcemu alebo osobe poverenej Predávajúcim na prevzatie Tovaru. To neplatí, ak Predávajúci výslovne navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak bol Tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.
Spotrebiteľ je povinný vrátiť Tovar kompletný, t.j. vrátane kompletnej dokumentácie, nepoškodený, nepoužívaný a podľa možnosti v originálnom obale, a to spolu s kópiou dokladu o jeho kúpe a o odstúpení od Zmluvy podľa ods. 1. Predávajúci odporúča Spotrebiteľovi vracaný Tovar prostredníctvom doručovateľa (podniku poštových služieb, prepravcu a pod.) riadne zabaliť a poistiť proti poškodeniu.
Náklady na vrátenie Tovaru Predávajúcemu alebo osobe poverenej Predávajúcim na prevzatie Tovaru, znáša Spotrebiteľ, a to vrátane nákladov na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty.
Pokiaľ Kupujúci odstúpi od Zmluvy neoprávnene a/alebo v rozpore s platnou právnou úpravou a aj napriek tomu odošle (vráti) Tovar Predávajúcemu, v takomto prípade nebude Tovar Predávajúcim prijatý, prípadne bude zo strany Predávajúceho uskladnený v súlade s príslušnými ustanoveniami OZ.
Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty Tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s Tovarom v rozpore s posledným odsekom ods. 1, t.j. takého zaobchádzania s Tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti Tovaru.
Ak Spotrebiteľ odstúpi od zmluvy o poskytnutí služby a pred začatím poskytovania služby udelil výslovný súhlas so začatím poskytovania služby pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy o poskytnutí služby, Spotrebiteľ je povinný uhradiť Predávajúcemu cenu za skutočne poskytnuté plnenie do dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy o poskytnutí služby. Cena za skutočne poskytnuté služby sa vypočíta pomerne na základe celkovej ceny dohodnutej v zmluve o poskytnutí služby.
Po platnom odstúpení od Zmluvy podľa ods. 1, Predávajúci vráti Spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe Zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dodanie Tovaru, zníženú o sumu zodpovedajúcu zníženej hodnote vráteného Tovaru, za ktorú zodpovedá Spotrebiteľ. Spotrebiteľ berie na vedomie, že náklady na dodanie Tovaru mu budú vrátené iba v prípade odstúpenia od Zmluvy v celom rozsahu. Ak Spotrebiteľ odstúpi od Zmluvy podľa ods. 1, nemá v súlade s ust. § 8 ods. 5 ZoZD nárok na vrátenie ceny za doplnkovú službu, ak je predmetom doplnkovej zmluvy poskytnutie služby a ak došlo k úplnému poskytnutiu tejto služby (a to predovšetkým ceny za službu dobierky).
Predávajúci nie je povinný uhradiť Spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si Spotrebiteľ zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný Predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil Spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný Predávajúcim.
Platby budú Spotrebiteľovi vrátené do 14 (štrnásť) kalendárnych dní odo dňa, keď bude Predávajúcemu doručené oznámenie Kupujúceho o odstúpení od Zmluvy. Úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký Spotrebiteľ použil pri platbe Predávajúcemu, ak Spotrebiteľ neuviedol iný spôsob úhrady v písomnom oznámení o odstúpení od Zmluvy, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov. Pri odstúpení od Zmluvy, predmetom ktorej je predaj tovaru, Predávajúci nie je povinný vrátiť Spotrebiteľovi platby pred tým, ako mu je Tovar doručený alebo kým Spotrebiteľ riadne nepreukáže Predávajúcemu zaslanie Tovaru späť Predávajúcemu.
Odstúpenie od Kúpnej zmluvy zo strany Kupujúceho, ktorý je Podnikateľom sa riadi príslušnými ustanoveniami ObZ.
Predávajúci si vyhradzuje právo a je oprávnený odstúpiť od Zmluvy uzavretej s Kupujúcim v prípade, ak (i) nebude schopný objednaný Tovar dodať za podmienok dohodnutých v Zmluve alebo (ii) v prípade zjavnej chyby v cene Tovaru (t.j. ceny zjavne inej ako je cena pre tento typ / druh Tovaru obvyklá), pokiaľ v ponukovom katalógu Predávajúceho nebude u predmetného Tovaru výslovne uvedené, že sa jedná o „zľavu“ , resp. „mimoriadnu zľavu“ alebo „akciu“ alebo iné označenie obdobného významu. Za zjavnú chybu v cene Tovaru je považovaná napríklad neobvykle nízka cena Tovaru bez dovetkov uvedených v predchádzajúcej vete alebo zjavná chyba v písaní. V prípade zistenia chyby v cene Tovaru, Predávajúci kontaktuje Kupujúceho za účelom dohodnutia ďalšieho postupu, najmä za účelom dohodnutia zmeny Zmluvy.
V prípade, že Predávajúci odstúpi od Zmluvy, je povinný o tom bezodkladne informovať Kupujúceho odoslaním oznámenia o odstúpení od Zmluvy na E-mail Kupujúceho. V prípade, že Kupujúci už zaplatil (poskytol) Predávajúcemu peňažné plnenie na základe Zmluvy alebo v súvislosti s ňou, Predávajúci vráti Kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal najneskôr do 14 dní od odstúpenia Predávajúceho od Zmluvy, a to rovnakým spôsobom, aký Kupujúci použil pri platbe Predávajúcemu.
Ak Tovarom nie sú veci, ktoré sa rýchlo kazia alebo o použité veci, zodpovedá Predávajúci za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí takejto veci v záručnej dobe tak, ako je to ďalej uvedené.
Záručná doba na Tovare spotrebného charakteru je uvedená ako dátum spotreby na Tovare alebo na jeho obale a začína plynúť od jeho prevzatia Kupujúcim.
Záručná doba u ostatného nepotravinového Tovaru prevzatom Spotrebiteľom, je vo vzťahu k Spotrebiteľovi 24 (dvadsaťštyri) mesiacov pri predaji novej veci a v prípade predaja použitých vecí, je 12 (dvanásť) mesiacov. Záručná doba začína plynúť od prevzatia Tovaru Spotrebiteľom.
Predávajúci, s výnimkou Tovaru spotrebného charakteru, záručná doba ktorého je uvedená ako dátum spotreby na predmetnom tovare alebo na jeho obale, zodpovedá Podnikateľovi iba za tie vady Tovaru, ktoré sa na ňom vyskytovali v čase prevzatia Tovaru Podnikateľom.
Na žiadosť Spotrebiteľa je Predávajúci povinný poskytnúť mu záruku v písomnej forme.
Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď Kupujúci po skončení opravy bol povinný vec prevziať, sa do záručnej doby nepočíta. Predávajúci je povinný vydať Kupujúcemu potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ako aj o vykonaní opravy a o dobe jej trvania.
Ak dôjde k výmene Tovaru, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia novej veci. To isté platí, ak dôjde k výmene súčiastky, na ktorú bola poskytnutá záruka.
Spotrebiteľ pri uplatnení nárokov z vád Tovaru, má tieto práva:
V súlade s Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 1169/2011 z 25.10.2011, o poskytovaní informácií o potravinách spotrebiteľom, sa uvedenie dátumu minimálnej trvanlivosti o.i. nevyžaduje, ak ide o: (i) víno, likérové vína, šumivé vína, aromatizované vína a podobné výrobky z iného ovocia ako hrozno a nápoje, ktoré patria pod kód KN 2206 00 a ktoré sa získavajú z hrozna alebo hroznového muštu; (ii) nápoje obsahujúce 10 a viac objemových percent alkoholu.
Kvalita vína a jeho životnosť je ovplyvnená jeho správnym skladovaním, podávaním a konzumáciou v odporúčanom čase.
Podmienky skladovania vína: konštantná teplota 8 – 12°C, konštantná vlhkosť okolo 65%, v tme (ideálne v miestnosti bez denného svetla), bez vibrácií a bez zásadnej manipulácie; fľaše musia byť v takej polohe, aby víno bolo v kontakte s korkovým uzáverom. Tieto podmienky skladovania musia byť trvalé, konštantné a bez akýchkoľvek náhlych zmien. Dodržanie správneho skladovania vína je povinný preukázať Spotrebiteľ. Predávajúci reklamáciu vína Spotrebiteľom neuzná v prípade, ak tento nebude schopný riadne preukázať jeho správne skladovanie.
Konzumné vína ( s výnimkou vína s prívlastkom „archívne“) sa odporúčajú konzumovať svieže, t.j. čím skôr, a to v prípade vína pochádzajúcej zo severnej pologule, do jari nasledujúceho roka, a pri víne pochádzajúcom z južnej pologule, o mesiac skôr. Po otvorení vína dochádza k prevzdušneniu a oxidačným procesom, konzumácia vína sa preto odporúča ihneď po jeho otvorení; pokiaľ to nie je možné, odporúča sa víno riadne uzavrieť korkovým uzáverom, uskladniť ho v chladničke a skonzumovať ho čím skôr.
Ak Kupujúci pri konzumácii zistí, že víno je tzv. „korkové“ (pachuť korku) alebo že sa do vína uvoľnili zlúčeniny tzv. TCA (trichlóranizolu), v dôsledku čoho je víno nepožívateľné, v takomto prípade Predávajúci reklamáciu môže uznať len v prípade, ak mu Kupujúci doručí fľašu s obsahom aspoň 3/4 vadného vína spolu aj s originálnym korkovým uzáverom, to všetko najneskôr v lehote 3 pracovných dní po otvorení predmetnej fľaše vína.
Vzhľadom k osobitosti komodity – vína, v iných než vyššie označených prípadoch je Kupujúci oprávnený tento tovar reklamovať iba v prípade, ak nebol dodaný v požadovanom množstve, vizuálnej kvalite, dohodnutej značke a cene a v prípade poškodenia etikety na fľaši vína. V prípade rozbitia spotrebiteľského obalu vína (fľaše), reklamáciu Predávajúci uzná len v prípade, ak k jeho rozbitiu došlo v čase jeho dodania, t.j. pred jeho prevzatím Kupujúcim; v prípade takejto vady (rozbitie fľaše s vínom), Kupujúci postupuje tak, ako je to uvedené v čl. IV. ods. 5 týchto VOP.
Reklamáciu Kupujúci uplatňuje u Predávajúceho písomným oznámením zaslanom na adresu sídla Predávajúceho uvedenú pri jeho kontaktných údajoch v čl. I. VOP.
Oznámenie o vadách Tovaru (reklamácia) obsahuje identifikačné údaje Kupujúceho, opis zistených vád Tovaru, resp. opis, akým spôsobom sa vada prejavuje. Spolu s oznámením o vadách Tovaru musí Kupujúci preukázať, že Tovar bol zakúpený u Predávajúceho, najmä predložením kópie dokladu o jeho kúpe alebo záručného listu ak bol vystavený, postačuje však aj predloženie faktúry Predávajúceho, ktorou tento fakturoval Kupujúcemu kúpnu cenu reklamovaného Tovaru.
Reklamáciu spolu s vadným Tovarom zašle Kupujúci na adresu sídla Predávajúceho uvedenú pri jeho kontaktných údajoch v čl. I. VOP.
Kupujúci reklamáciu uplatňuje bez zbytočného odkladu po zistení vady, najneskôr však do uplynutia záručnej doby, pokiaľ tento reklamačný poriadok neurčuje inak.
Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie vydať Spotrebiteľovi potvrdenie. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, Predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť Spotrebiteľovi ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak Spotrebiteľ má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.
Spotrebiteľ má právo na úhradu nevyhnutných nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s uplatnením práv zo zodpovednosti za vady.
Ak Spotrebiteľ uplatní reklamáciu, Predávajúci alebo ním poverený zamestnanec alebo určená osoba je povinný poučiť ho o jeho právach podľa OZ (práva ktoré sú zároveň uvedené vyššie v ods. 7); na základe rozhodnutia Spotrebiteľa, ktoré z týchto práv Spotrebiteľ uplatňuje, je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, najneskôr však do 3 pracovných dní od uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru alebo služby, najneskôr do 30 dní od uplatnenia reklamácie.
Po určení spôsobu vybavenia reklamácie Spotrebiteľa, Predávajúci reklamáciu vybaví ihneď, najneskôr však do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie Spotrebiteľom; ak k prevzatiu reklamovaného Tovaru Predávajúcim dôjde v neskorší deň ako je deň uplatnenia reklamácie, tak lehoty na vybavenie reklamácie Spotrebiteľa začínajú plynúť odo dňa prevzatia predmetu reklamácie Predávajúcim; najneskôr však od momentu, kedy Predávajúci znemožní alebo zabráni prevzatiu predmetu reklamácie.
Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má Spotrebiteľ právo od Zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový Tovar.
Predávajúci môže vybaviť reklamáciu Spotrebiteľa u nepotravinového tovaru jej zamietnutím len spôsobom uvedeným v § 18 ods. 6, ods. 7 ZoS, t.j. v prípade uplatnenia reklamácie počas prvých 12 mesiacov od kúpy, iba na základe výsledku odborného posúdenia vykonanom na náklady Predávajúceho bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia; Predávajúci je povinný poskytnúť Spotrebiteľovi kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie. Ak je reklamácia Spotrebiteľom uplatnená po uplynutí 12 mesiacov od kúpy, Predávajúci ju môže vybaviť zamietnutím aj bez odborného posúdenia, v tom prípade je však povinný poskytnúť Spotrebiteľovi informáciu o tom, kam môže Tovar poslať na odborné posúdenie. Ak sa odborným posúdením preukáže, že Tovar má vadu, za ktorú zodpovedá Predávajúci, môže Spotrebiteľ reklamáciu znova uplatniť. Znova uplatnenú reklamáciu Predávajúci už nemôže zamietnuť. Ak sa odborným posúdením preukáže, že za vady Tovaru je zodpovedný Spotrebiteľ, tak si všetky náklady odborného posúdenia hradí Spotrebiteľ sám, v opačnom prípade (v prípade preukázania zodpovednosti Predávajúceho za reklamovanú vadu), je Predávajúci povinný uhradiť Spotrebiteľovi do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady.
Predávajúci je povinný vydať Spotrebiteľovi písomný doklad o vybavení reklamácie najneskôr do 30 dní od uplatnenia reklamácie, resp. odo dňa prevzatia predmetu reklamácie Predávajúcim, ak k prevzatiu reklamovaného Tovaru Predávajúcim došlo v neskorší deň ako je deň uplatnenia reklamácie.
Po vybavení reklamácie Predávajúci dohodnutým spôsobom vyzve Spotrebiteľa na vyzdvihnutie veci a tento je povinný vec bez zbytočného odkladu od Predávajúceho prevziať. To platí aj v prípade, keď je reklamácia posúdená ako neoprávnená.
V prípade, že Spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, akým Predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo sa domnieva, že Predávajúci porušil jeho práva, má Spotrebiteľ právo obrátiť sa na Predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak Predávajúci na žiadosť Spotrebiteľa podľa predchádzajúcej vety odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní odo dňa jej odoslania Spotrebiteľom, Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len ako „Zákon o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov“). Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s Predávajúcim je (i) Slovenská obchodná inšpekcia, odbor medzinárodných vzťahov a alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov (www.soi.sk ), adresa na podávanie podaní v elektronickej podobe: ars@soi.sk alebo adr@soi.sk alebo (ii) iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárska Slovenskej republiky (zoznam oprávnených subjektov je dostupný na stránke https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1 ), pričom Spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti. Možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá. Spotrebiteľ môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho spotrebiteľského sporu použiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&reload=false.2 .
Návrh Spotrebiteľa na začatie alternatívneho riešenia sporu musí obsahovať náležitosti podľa § 12 odsek 3 Zákona o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov, možno ho podať v listinnej podobe, elektronickej podobe alebo ústne do zápisnice. Na podanie návrhu môže Spotrebiteľ využiť formulár, ktorého vzor je dostupný na webovom sídle Ministerstva hospodárstva SR (https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1 ) a každého subjektu alternatívneho riešenia sporov.
(i) nad predajom výrobkov a poskytovaním služieb Spotrebiteľom, je: Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Inšpektorát SOI pre Košický kraj kraj, Vrátna 3, P. O. BOX A-35, 040 65 Košice 1, Odbor výkonu dozoru ke@soi.sk tel.č.055/7290705, 055/6227655 fax č. 055/622 46 95
(ii) vo veci predaja a bezpečnosti potravín (vrátane nápojov), je: Štátna veterinárna a potravinová správa, Botanická 17, 842 13 Bratislava, tel. +421 2 602 57 307 a Regionálna veterinárna a potravinová správa Košice mesto, Hlinkova 1/c, 040 01 Košice mesto, +421 55 796 18 11.
Prevádzkovateľom internetovej stránky https://www.felixwines.sk (ďalej len „Internetová stránka“) je Predávajúci, ktorý je súčasne prevádzkovateľom v zmysle Nariadenia GDPR a Zákona, ktorý spracúva osobné údaje Kupujúcich – fyzických osôb.
Ak Predávajúci Vaše osobné údaje zverejnil a je povinný ich vymazať, so zreteľom na dostupnú technológiu a náklady na vykonanie opatrení, Predávajúci podnikne primerané opatrenia vrátane technických opatrení, aby informoval iných prevádzkovateľov, ktorí vykonávajú spracúvanie osobných údajov, že ako dotknutá osoba ich žiadate, aby vymazali všetky odkazy na tieto osobné údaje, ich kópiu alebo repliky.
Uvedené právo na vymazanie (právo „na zabudnutie“) nemáte, pokiaľ je spracúvanie osobných údajov potrebné: a) na uplatnenie práva na slobodu prejavu a na informácie; b) na splnenie zákonnej povinnosti, ktorá si vyžaduje spracúvanie podľa práva Európskej únie alebo práva členského štátu, ktorému prevádzkovateľ podlieha, alebo na splnenie úlohy realizovanej vo verejnom záujme alebo pri výkone verejnej moci zverenej prevádzkovateľovi; c) z dôvodov verejného záujmu v oblasti verejného zdravia v súlade s článkom 9 ods. 2. písm. h) a i) Nariadenia GDPR, ako aj článkom 9 ods. 3. Nariadenia GDPR; d) na účely archivácie vo verejnom záujme, na účely vedeckého alebo historického výskumu či na štatistické účely podľa článku 89 ods. 1. Nariadenia GDPR, pokiaľ je pravdepodobné, že právo uvedené v článku 17 ods. 1. Nariadenia GDPR znemožní alebo závažným spôsobom sťaží dosiahnutie cieľov takéhoto spracúvania osobných údajov; alebo e) na preukazovanie, uplatňovanie alebo obhajovanie právnych nárokov.
Ak sa spracúvanie obmedzilo, takéto osobné údaje sa s výnimkou uchovávania spracúvajú len so súhlasom dotknutej osoby alebo na preukazovanie, uplatňovanie alebo obhajovanie právnych nárokov, alebo na ochranu práv inej fyzickej alebo právnickej osoby, alebo z dôvodov dôležitého verejného záujmu Európskej únie alebo členského štátu.
Ako dotknutú osobu, ktorá dosiahla obmedzenie spracúvania, je Vás Predávajúci ako prevádzkovateľ povinný informovať pred tým, ako bude obmedzenie spracúvania zrušené.
Právo na prenos osobných údajov priamo od jedného prevádzkovateľa druhému prevádzkovateľovi máte, pokiaľ je to technicky možné.
Právo na prenosnosť sa nevzťahuje na spracúvanie nevyhnutné na splnenie úlohy realizovanej vo verejnom záujme alebo pri výkone verejnej moci zverenej prevádzkovateľovi.
Právo na prenosnosť nesmie mať nepriaznivé dôsledky na práva a slobody iných.
Ak sa osobné údaje spracúvajú na účely priameho marketingu, ako dotknutá osoba máte právo kedykoľvek namietať proti spracúvaniu osobných údajov, ktoré sa Vás týka, na účely priameho marketingu, vrátane profilovania v rozsahu, v akom súvisí s takýmto priamym marketingom. Ak dotknutá osoba namieta voči spracúvaniu na účely priameho marketingu, osobné údaje sa už na také účely nesmú spracúvať.
V Košiciach, dňa 26.4.2021
Nenechajte si ujsť naše novinky, zľavy, ochutnávky a iné výhody.
F.W.D., s.r.o., Holubyho 12 , 040 01 Košice | T: + 421 (0) 55 622 55 66, M: +421 (905) 369 825, E: objednávky@www.felixwines.eu
IČO: 51 804 018, DIČ: 2120800396, IČ DPH: SK2120800396
Nenechajte si ujsť naše novinky, zľavy, termíny ochutnávok a iných akcií.